Activităţi de evaluare, reevaluare şi diagnoză psihologică, medicală şi socială
Finanţat de Programul Hilton Perkins, SUA
Evaluarea este procesul prin care obţinem informaţii şi prin care identificăm competenţele unei persoane, nu numai nevoile şi dificultăţile sale. Evaluarea este importană pentru a stabili cum deficienţa vizuală sau cea asociată afectează stilul de învăţare, comportamentul social sau modalitatea de comunicare a copilului. Instrumente de evaluare utilizate:
Scala de evaluare a dezvoltării Insite (0 - 6 ani)
Testul Oregon pentru copii cu dizabilităţi vizuale şi nevăzători preşcolari(1991)
Scala Callier-Azusa (Stillman, 1978)
Fişa de evaluare a stilului de învăţare (Profilul învăţării senzoriale)
Grila pentru evaluarea abilităţilor pre-Braille
Chestionar de evaluare functionala vizuala
Bateria de teste pentru evaluare vizuala Lea Hyvarinen