Activităţile individuale şi de grup din cadrul Proiectului Luminita se desfăşoară într-un program zilnic de trei ore. Activităţile sunt organizate astfel încât să reflecte tematica săptămânală ("Primăvara", "Mărţişorul", "Apa", "Toamna", "Mâinile", etc).
Însuşirea alfabetului braille presupune însuşirea conceptelor spaţiale, aceasta fiind în strânsă legătură cu însuşirea schemei corporale proprii, poziţionarea diferitelor obiecte în raport cu propriul corp şi stabilirea relaţiei corpului cu alte obiecte. Învăţarea scrisului şi cititului în braille constituie un proces complex care presupune nu numai parcurgerea cu succes a etapelor premergatoare de explorare şi percepere tactil-kinestezică a diferitelor tipuri de imagini dar şi a etapelor de identificare a literelor Braille, de recunoaștere a acestora în cadrul cuvintelor şi apoi de scriere de cuvinte, propoziţii.
Copilul îşi va însuşi elementele de bază ale modalităţii de explorare tactilă, apoi va învăţa principalele modalităţi de organizare a figurilor la nivelul paginii, prezentarea grupului fundamental şi a configuraţiilor de puncte.
Copilul nevăzător poate folosi diferite modalităţi pentru scrierea braille: folosirea plăcuţei şi punctatorului, a maşinii de scris numită Brailler sau a calculatorului cu tastatură specială.