Activităţile individuale şi de grup din cadrul Proiectului Luminita se desfăşoară într-un program zilnic de trei ore. Activităţile sunt organizate astfel încât să reflecte tematica săptămânală ("Primăvara", "Mărţişorul", "Apa", "Toamna", "Mâinile", etc).
Pentru copiii nevăzători, a învăţa să citească în Braille presupune atingerea unui nivel adecvat de dezvoltare cogntivă, psihomotorie, un anumit nivel de dezvoltare a limbajului şi al discriminării tactile. Învăţarea scris-cititului în braille constituie un proces complex care presupune parcurgerea cu succes a unei etape premergătoare de explorare şi percepere tactil-kinestezică a obiectelor tridimensionale şi a diferitelor tipuri de imagini. Capacitatea de discriminare tactilă a obiectelor, motricitatea fină şi dexteritatea manuală fac parte din categoria deprinderilor prebraille, adică a acelor deprinderi pe care copilul trebuie să le însuşească înaintea scrisului şi cititului în braille.
În cadrul activităţilor se urmăresc patru arii importante în formarea şi dezvoltarea deprinderilor prebraille:
dexteritatea degetelor şi flexibilitatea încheieturii prin: activităţi de sortare, de găurire a paginii cu punctatorul, înşirarea mărgelelor pe şnur.
deprinderi de mişcare a mâinilor şi poziţionare a degetelor prin: activităţi specifice care sunt în legatură cu însuşirea braille-ului; explorarea tactilă a materialelor şi obiectelor; utilizarea tehnicii "mână sub mână"(terapeutul împreună cu copilul explorează linii tactile executând mişcări fine).
explorarea punctelor braille prin atingeri fine.
deprinderi de discriminare tactilă prin: stabilirea diferenţelor/asemănărilor, sortarea, potrivirea, clasificarea diferitelor texturi; explorarea liniilor, formelor şi apoi a simbolurilor braille; explorarea figurilor geometrice si recunoaşterea lor în desenele în relief corespunzătoare acestora