ARUS - Asociatia Resurse Umanitare Speranta Timisoara
romana | english Cauta
Activităţi / Activităţi educativ-recuperativ-compensatorii pentru copii cu dizabilităţi vizuale asociate
Activităţi educativ-recuperativ-compensatorii pentru copii cu dizabilităţi vizuale asociate


Finanţat de Programul Hilton Perkins, SUA

Activităţile individuale şi de grup din cadrul Proiectului Luminita se desfăşoară într-un program zilnic de trei ore. Activităţile sunt organizate astfel încât să reflecte
tematica săptămânală ("Primăvara", "Mărţişorul", "Apa", "Toamna", "Mâinile", etc).



Activităţi de grup: Activităţi individuale:
» Stimulare vizuală

În funcţie de gradul afectării vederii, copiii cu dizabilitate vizuală percep diferenţa dintre lumină şi întuneric, umbre, mişcarea/ culorile obiectelor.

Câteva din activităţile propuse pentru stimulare vizuală sunt:

  • Formarea, exersarea, dezvoltarea capacităţii de coordonare ochi-mână
  • Tehnici de mobilitate oculară: mişcarea ritmată a globilor oculari pe direcţia dreapta-stânga, sus-jos, pe diagonală, în sens circular, şerpuit, în zig-zag; privitul alternativ a unor obiecte apropiate/ depărtate; exerciţii de disciplină oculo-motorie (imobilitatea prelungită treptat a globilor, pleoapelor);
  • Eexerciţii de explorare vizuală a obiectelor/ imaginilor din categoriile de bază (animale, păsări, fructe, legume, alimente, îmbrăcăminte, mijloace de transport, figuri geometrice etc);
  • Exerciţii pentru creşterea capacităţii de diferenţiere vizuală prin elaborarea unor diferenţieri din ce în ce mai fine a detaliilor şi nuanţelor; însuşirea simţului profunzimii, a posibilităţii de percepere în relief a obiectelor tridimensionale
  • Formarea şi dezvoltarea sensibilităţii cromatice: exerciţii de explorare vizuală a imaginilor contrastante cu fondul şi contur pronunţat şi/ sau în relief; exerciţii de identificare a culorilor pe fond contrastant;
  • Tehnici mnemoscopice: exerciţii de scădere treptată a dimensiunilor la care se pot identifica obiecte/ imagini aflate la o distanţă constantă; exerciţii de creştere treptată a distanţelor la care se află obiecte/imagini de mărime constantă;
  • Formarea deprinderilor de utilizare a unor mijloace şi instrumente tehnice (compensarea tehnică): exerciţii de identificare vizuală a mijloacelor şi instrumentelor tehnice frecvent folosite (ochelari, lupe, computer);

Home | Despre noi | Proiecte | Activităţi | Resurse | Media | Contact | Forum
Copyright © 2011 Asociatia Resurse Umanitare Speranta. Toate drepturile rezervate.