Activităţile individuale şi de grup din cadrul Proiectului Luminita se desfăşoară într-un program zilnic de trei ore. Activităţile sunt organizate astfel încât să reflecte tematica săptămânală ("Primăvara", "Mărţişorul", "Apa", "Toamna", "Mâinile", etc).
În funcţie de gradul afectării vederii, copiii cu dizabilitate vizuală percep diferenţa dintre lumină şi întuneric, umbre, mişcarea/ culorile obiectelor.
Câteva din activităţile propuse pentru stimulare vizuală sunt:
Formarea, exersarea, dezvoltarea capacităţii de coordonare ochi-mână
Tehnici de mobilitate oculară: mişcarea ritmată a globilor oculari pe direcţia dreapta-stânga, sus-jos, pe diagonală, în sens circular, şerpuit, în zig-zag; privitul alternativ a unor obiecte apropiate/ depărtate; exerciţii de disciplină oculo-motorie (imobilitatea prelungită treptat a globilor, pleoapelor);
Eexerciţii de explorare vizuală a obiectelor/ imaginilor din categoriile de bază (animale, păsări, fructe, legume, alimente, îmbrăcăminte, mijloace de transport, figuri geometrice etc);
Exerciţii pentru creşterea capacităţii de diferenţiere vizuală prin elaborarea unor diferenţieri din ce în ce mai fine a detaliilor şi nuanţelor; însuşirea simţului profunzimii, a posibilităţii de percepere în relief a obiectelor tridimensionale
Formarea şi dezvoltarea sensibilităţii cromatice: exerciţii de explorare vizuală a imaginilor contrastante cu fondul şi contur pronunţat şi/ sau în relief; exerciţii de identificare a culorilor pe fond contrastant;
Tehnici mnemoscopice: exerciţii de scădere treptată a dimensiunilor la care se pot identifica obiecte/ imagini aflate la o distanţă constantă; exerciţii de creştere treptată a distanţelor la care se află obiecte/imagini de mărime constantă;
Formarea deprinderilor de utilizare a unor mijloace şi instrumente tehnice (compensarea tehnică): exerciţii de identificare vizuală a mijloacelor şi instrumentelor tehnice frecvent folosite (ochelari, lupe, computer);