Activităţile individuale şi de grup din cadrul Proiectului Luminita se desfăşoară într-un program zilnic de trei ore. Activităţile sunt organizate astfel încât să reflecte tematica săptămânală ("Primăvara", "Mărţişorul", "Apa", "Toamna", "Mâinile", etc).
Activitatea funcţională oferă copiilor oportunitatea de a generaliza şi transfera informaţiile şi abilităţile însuşite de la un mediu la altul; utilizează materiale care sunt apropiate de vârsta cronologică a copilului, iar conţinutul instrucţional nu este predeterminat. Activităţile funcţionale sunt cele care determină selecţia abilităţilor pentru instrucţie, aceasta realizându-se în medii naturale: clasă, bucătărie, baie, comunitate. De exemplu, în cadrul activităţii de preparare a unei pizza cu legume, copiii pot realiza:
exerciţii de însuşire a conceptelor spaţiale: localizare rafturi cu farfurii din dreapta, stânga/ rafturi de sus / jos; aşezarea lingurii şi cuţitului în dreapta farfuriei, a furculiţei în stânga
exerciţii de discriminare olfactivă a diferitelor legume folosite la prepararea pizzei
exerciţii de dezvoltare în plan cognitiv:
realizare a corespondenţei unu la unu(o farfurie, un cuţit, o lingură, o furculiţă)
integrare a legumelor în categorii: legume rotunde/ alungite
sortare a legumelor după formă/ mărime /textură numărare legume
identificare culori ale legumelor;
percepere a greutăţii prin cântărirea legumelor / fructelor;
exerciţii de dezvoltare în planul comunicării şi socializării: denumirea legumelor, a elementelor componente ale aluatului, comunicare cu vânzătorul de pizza, alegerea produselor pe care copiii doresc să le comande;
exerciţii de dezvoltare în planul motricităţii fine: tăierea legumelor,întinderea aluatului
exerciţii de stimulare senzorială: explorarea olfactivă, gustativă, tactilă a legumelor