Activităţile individuale şi de grup din cadrul Proiectului Luminita se desfăşoară într-un program zilnic de trei ore. Activităţile sunt organizate astfel încât să reflecte tematica săptămânală ("Primăvara", "Mărţişorul", "Apa", "Toamna", "Mâinile", etc).
Toate informațiile pe care le primim despre starea fizică a organismului nostru și despre mediul înconjurător ajung la noi prin intermediul simțurilor. Interacțiunea simțurilor este un proces complex de organizare și interpretare a tuturor informațiilor furnizate de diversele simțuri și poartă numele de integrare senzorială.
Când un copil prezintă dificultăți de integrare senzorială se recomandă urmarea unor terapii ocupaționale, copilul fiind orientat spre activități de educație senzorială care îl vor ajuta să își formeze abilitatea de a răspunde la stimulii senzoriali.
Activități propuse în ce priveşte:
procesul de educație tactilă: perierea corpului; baia cu bile; drumul tactil; spălatul corpului cu diverse materiale; identificarea obiectelor prin pipăit dupa diferite criterii; identificarea proprietăților materialelor; identificarea formelor prin pipăit; identificarea temperaturii diferitelor obiecte.
procesul de educație auditivă: reacția de orientare la sursa sonoră; identificarea sunetelor; determinarea direcției de unde provin sunetele; recitări, audiții muzicale, audiții de povești.
procesul de educația mirosului: identificarea unor mirosuri caracteristice; identificarea mirosurilor unor alimente; identificarea florilor dupa miros; asocierea mirosurilor cu alte senzații.
procesul de educația gustului: Identificarea gusturilor (dulce, acru, sarat, amar); Identificarea unor băuturi, alimente, după gust.