Din întâlnirile echipei ARUS cu managerii de şcoli şi grădiniţe, am constatat că incidenţa comportamentului dificil la elevi este crescută în toate unităţile de învăţământ, atât din mediul urban cât şi din mediul rural.
Capacitatea instituţională în gestionarea comportamentelor dificile la elevi fiind redusă, poate duce la escaladarea violenţei în şcoală şi creşterea ratei abandonului şcolar.
Întrucât nu sunt alocate resurse bugetare pentru desfăşurarea unui asemenea program de formare, am considerat necesar şi oportun sprijinul organizaţiei noastre în acest scop.
Astfel, în perioada mai – octombrie 2010, A.R.U.S. a derulat Proiectul “Informarea şi formarea cadrelor didactice în problematica comportamentului dificil la copii şi adolescenţi”, prin intermediul căruia au beneficiat de formare 75 de cadre didactice din 3 şcoli (Şcoala cu clasele I-VIII nr. 1, Şcoala cu clasele I-VIII nr. 27 din Timişoara şi Şcoala cu clasele I-VIII din Săcălaz).
Proiectul a apărut ca o necesitate identificată în urma chestionării a 65 de cadre didactice cu privire la:
incidenţa comportamentului dificil la elevii din şcoală;
prezenţa abilităţilor în rândul cadrelor didactice de a gestiona comportamentul dificil al elevilor în şcoală.
Toate cadrele didactice au urmat programul de formare cu durata de 60 de ore (18 ore curs, 36 ore aplicaţii practice, 6 ore evaluare).
Rezultatele proiectului au fost diseminate în rândul colegilor din alte şcoli, care au apreciat utilitatea unui asemenea program de formare.